خاطرات کاغذی

کارآگاه کوآلا

یک پسر ۱۲ ساله اینوئیت (اسکیمو‌های کانادا و گرینلند برای اشاره به قوم خود از واژه اینوئیت استفاده می‌کنند. در تقابل با آنها، برای اشاره به اسکیمو‌های سیبری نام یوپیک استفاده می‌شود) که برای یافتن پدر گمشده خود سفری را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۴۹۳۹
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 22

او به‌دنبال پدر گمشده‌اش، مردانگی را کشف می‌کند و به یک اینوئیت جوان سرسخت و قابل اعتماد تبدیل می‌شود. جست‌وجوی خارق‌العاده‌اش، او را به شکار خرس بزرگ افسانه سرزمین پنج خورشید نیز سوق می‌دهد. چالش شکار خرس، نانوک جوان را به سمت عبور از سرزمینی برفی می‌برد که در آن مردمان ساده و خالصی زندگی می‌کنند؛ مردمانی پر از رؤیا‌ها و افسانه‌های زیبا. به این ترتیب نانوک در دل مناطق خشن قطب شمال، دنیای کودکی را ترک می‌کند و به‌تدریج مرد می‌شود.
«نانوک و سرزمین پنج خورشید» (به زبان فرانسوی: La Grande Chasse de Nanook) به معنای «نانوک، شکارچی بزرگ»، محصول سال ١٩٩٦ دو کشور کانادا و فرانسه است.

کارگردانی این مجموعه کارتونی را به‌طور مشترک فرانک بورگرون، مارک پرت و استفان روکس برعهده داشته‌اند. این اثر براساس داستان‌پردازی فرانسوا چارپیات، سوفی دکروازت و سرژ روزنزوایگ تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها